Lediga tjänster

Affärsområdesansvarig till BDO

  • Tjänst nr: 2344
  • Bransch: Redov/Revisions byrå
  • Stad: Göteborg
Ansök här Skriv ut Tipsa en vän
  • Tjänst nr: 2344
  • Bransch: Redov/Revisions byrå
  • Stad: Göteborg

Ansök här Skriv ut

Vi söker en Affärsområdesansvarig till Affärsområdet Företagsservice på BDO i Göteborg. Affärsområdet omfattar tjänster så som bland annat redovisning, delårsbokslut, årsavslut och lön. Verksamhet är indelad i fyra regioner; syd, väst, öst och norr. Vi söker dig som är senior i rollen som redovisningskonsult och har ledarskapserfarenhet. Tanken är att du ska arbeta som regional affärsområdesansvarig med ett visst operativt ansvar som senior redovisningskonsult.

Tjänsten:
Som regional affärsområdesansvarig har du ett övergripande ansvar vad gäller att driva och utveckla affärsområdet i region väst. Du kommer att vara med och vidareutveckla en verksamhet i tillväxtfas.
• Du kommer att ha regionalt budget- och affärsplansansvar samt personalansvar för gruppchefer inom Företagsservice på Göteborgskontoret (i dagsläget 3 personer).
• Arbetet handlar till stor del om att stötta gruppcheferna i deras arbete, driva utveckling regionalt enligt nationella ledningsgruppens beslut.
• Du kommer att följa upp, stötta och driva verksamheten i regionen mot fastställda nyckeltal.
• Du har ett nära samarbete med såväl regionchef, nationell affärsområdeschef som med gruppchefer och kontorschefer.
• Vi är mitt uppe i en digital transformering och du kommer att ha en betydande roll i denna förändringsresa.
• Som senior redovisningskonsult arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga uppgifter såsom bokslut och kvalificerat redovisningsarbete.

Profil:
Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning och troligen arbetar du inom redovisningsbranschen idag med motsvarande arbetsuppgifter. Du trivs i en affärsinriktad miljö med fokus på utveckling och personliga relationer. Som person är du drivande, initiativtagande samtidigt som du är lyhörd. Det är viktigt att du är självgående, affärsinriktad och har ett proaktivt arbetssätt. Vi ser gärna att du har tidigare ledarskapserfarenhet.

Företagspresentation:
På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt. BDO:s drivkraft och våra värderingar — vad vi står för – har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder. Läs mer om företaget på http://www.bdo.se/sv-se/valkommen-till-bdo.

Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själva är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill! Välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då vi arbetar med löpande urval.

Har du frågor kontakta:
Mattias Larrieu mlarrieu@contaplus.se 0734 166 016
Heidi Bader hbader@contaplus.se 0709 856 337