Lediga tjänster

Ekonomiassistent till leverantörsreskontran

  • Tjänst nr: 2372
  • Bransch: Konsult
  • Stad: Göteborg
Ansök här Skriv ut Tipsa en vän
  • Tjänst nr: 2372
  • Bransch: Konsult
  • Stad: Göteborg

Ansök här Skriv ut

För vår kunds räkning söker vi just nu en ekonomiassistent till leverantörsreskontran. Uppdraget är på heltid och beräknas löpa under 8-9 månader, med start så snart som möjligt. Efter avslutat uppdrag finns goda möjligheter till anställning. Bolaget ligger beläget i centrala Göteborg.

I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med den löpande bokföringen av bolagets leverantörsfakturor. Du skall också registerar nya leverantörer, skicka betalningsfiler till banken, följa upp betalningspåminnelser, ha löpande kontakt med verksamheten i frågor kopplade till just leverantörsfakturor samt vara delaktig och behjälplig vid månadsbokslut.

Vi tror att du har någon form av ekonomisk utbildning samt tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du skall besitta grundläggande kunskaper inom redovisning och ha koll på moms- och skatteregler. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i Excel och vana av övriga Office-program. Erfarenhet av Agresso och Opto är meriterande. Har du en fallenhet eller ett intresse för system ses detta som positivt.

Som person är du självgående, serviceinriktad, strukturerad, flexibel och stresstålig. Gruppen består av 4 personer och det är därför viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Vi ser fram emot din ansökan, gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval.

Har du frågor eller funderingar, vänligen kontakta Lisa Andersson på 0729-828200 eller landersson@contaplus.se.